רק ביחד ננצח! עוזרים לבעלי עסקים לחזור לשגרה עסקית מצליחה פרטים מלאים כאן

פרמטרים של UTM – מה הם? למה הם חשובים ואיך להעביר אותם באמצעות טופס של אלמנטור?

איך נוכל לעקוב מאיפה הגיעו הלידים לאתר שלנו? איך נדע איפה להשקיע יותר בפרסום הממומן שלנו? כל מה שאנחנו צריכים לדעת על פרמטרים של UTM ואיך לשרשר אותם דרך טופס של אלמנטור.

תוכן הפוסט:

פרמטרים של UTM זה בערך מה שכל אתר צריך בשביל לדעת איפה להשקיע מימון לפרסום, שיווק והפצת האתר. אבל ראשית בואו נבין מהם בכלל אותם פרמטרים?

פרמטרים של utm הם מערך של נתונים שאנחנו שולחים לאתר דרך הקישור, והם דרך פשוטה ואמינה לעקוב אחר תנועה באתר שלנו. המערך בעצם מספר לנו מאיפה הגיע הגולש לאתר ובד״כ משמש לקמפיינים ע״מ לוודא איפה הכי נכון ומומלץ להשקיע משאבים וכסף להמשך שיווק ע״מ לקבל תוצאות אפקטיביות יותר, והכי חשוב: הוא מותאם לגוגל אנליטיקס.

המערך הזה, נותן לנו 3 תועלות בתוך קמפיין או תהליך שיווק דיגיטלי שאנחנו עושים:

  1. הם עוזרים לנו לעקוב אחר הערך של תוכניות ומסעות שיווק חברתי ולמדוד החזר ROI.
  2. הם מאפשרים לנו לבדוק פוסטים בודדים בסגנון בדיקות A/B ע״י צפיה בדוחות שיספרו לנו מה עובד יותר ומה עובד לנו פחות.
  3. הם מספקים נתונים מדויקים על מקורות המרות ותנועה.

מה הם UTM Parameters?

פרמטרי UTM הם רק פיסות קוד קצרות שניתן להוסיף לקישורים – לדוגמה, הקישורים שאתה משתף בפוסטים החברתיים שלך. הם כוללים מידע על מיקום הקישור ומטרתו, מה שמקל על מעקב אחר קליקים ותנועה מפוסט או מסע פרסום ספציפי במדיה חברתית.

זה אולי נשמע טכני, אבל פרמטרי UTM הם למעשה פשוטים מאוד וקלים לשימוש.

הנה קישור לדוגמה של UTM עם פרמטרים במקום:

הפרמטרים של UTM הם כל מה שבא אחרי סימן השאלה מה שיוצר קישור ארוך ומבהיל. אך ניתן לקצר את הקישור באמצעות מקצר קישורים כמו Bitly, כפי שנפרט בהמשך המאמר.

ישנם חמישה פרמטרים שונים של UTM עליהם נפרט בהמשך. אך עלינו להשתמש בשלושת הראשונים בכל קישורי המעקב של UTM. (הם נדרשים על ידי Google Analytics.) כששני האחרונים הם אופציונליים ומשמשים במיוחד למעקב אחר מסעות פרסום בתשלום.

מקור הקמפיין

מציין את הרשת החברתית, מנוע החיפוש, שם הניוזלטר או מקור ספציפי אחר שמניע את התנועה.

דוגמאות: facebook, twitter, blog, newsletter וכו'.

קוד: utm_source

קוד לדוגמה: utm_source=facebook

מדיום הקמפיין

עוקב אחר סוג הערוץ שמניע את התנועה: רשת חברתית אורגנית, רשת חברתית בתשלום, אימייל וכן הלאה.

דוגמאות: ppc, organic_social.

קוד: utm_medium

קוד לדוגמה: utm_medium=paid_social

שם הקמפיין

תן לכל מסע פרסום שם כדי שתוכל לעקוב אחר המאמצים שלך. זה יכול להיות שם המוצר, שם התחרות, קוד לזיהוי מכירה או קידום מכירות ספציפיים, מזהה משפיע או שורת תיוג.

דוגמאות: summer_sale, free_trial.

קוד: utm_campaign

קוד לדוגמה: utm_campaign=summer_sale

מונחי הקמפיין

השתמש בתג UTM זה כדי לעקוב אחר מילות מפתח בתשלום או ביטויי מפתח.

דוגמאות: social_media, newyork_cupcakes.

קוד: utm_term

קוד לדוגמה: utm_term=social_media

תוכן הקמפיין

פרמטר זה מאפשר לך לעקוב אחר מודעות שונות בתוך מסע פרסום.

דוגמאות: video_ad, text_ad, blue_banner, green_banner.

קוד: utm_content

קוד לדוגמה: utm_content=video_ad

אתה יכול להשתמש בכל הפרמטרים של UTM ביחד בקישור אחד. כולם באים אחרי סימן השאלה ״?״, והם מופרדים על ידי סמל &.

אז, באמצעות כל הקודים לדוגמה לעיל, הקישור עם פרמטרי UTM יהיה:

נשמע מורכב לכתוב את זה? אל דאגה – איננו צריכים להוסיף מעקב UTM לקישורים שלנו באופן ידני. גוגל פיתחו בשבילנו כלי שימושי שבונה לנו את הקישורים ללא שגיאות שנקרא בונה פרמטרים UTM.

איך לקבל את הנתונים בטופס של אלמנטור

אז אחרי שהצלחנו לבנות את הלינק, אנחנו חייבים לוודא שאנחנו לא מאבדים את הנתונים, במידה ואנחנו רוצים להעביר את המידע הזה הלאה – מחוץ לגוגל אנליטיקס, שמקבלים את המידע ע״י טריגרים שנמצאים באתר – לדוגמא למערכת CRM או לטבלת גוגל שיטס שהקמנו מראש, או אפילו להעביר את המידע למייל שמוגדר בטופס.

לצורך כך, נוסיף 5 שדות חדשים מסוג ״מוסתר״ לטופס שלנו וניתן להם id ייחודי לפי הפרמטרים:

  • utm_source
  • utm_medium
  • utm_campaign
  • utm_term
  • utm_content

ניתן גם להוסיף תוית כדי שתוכלו לזהות את השדות בלי לפתוח אותם כל פעם כשתרצו לערוך (התוית לא תוצג).

צילום מסך מאלמנטור, עם הערכים הדרושים לשדות.
צילום מסך מאלמנטור, עם הערכים הדרושים לשדות.

אחרי שהוספנו את השדה, אנחנו צריכים להעביר אליו את המידע, ואת זה נעשה באמצעות פרמטר בקשה: ב״ערך ברירת מחדל״ נלחץ על הכפתור הדינמי הקטן בצד שמאל, בתפריט הנפתח נבחר ב״פרמטר בקשה״ (נמצא תחת הסיווג ״אתר״).

אחרי שהוספנו, נלחץ על המפתח ברגים הקטן שהתווסף על שדה העריכה, ובפופאפ הקטן שנפתח לנו נבחר בפרמטר מסוג ״Get״, ובשם הפרמטר נכתוב את שם הפרמטר שלנו – ככה לכל חמשת השדות.

צילום מסך מאלמנטור שמסביר איך להוסיף פרמטר בקשה לשדות בטופס.
צילום מסך מאלמנטור שמסביר איך להוסיף פרמטר בקשה לשדות בטופס.

עכשיו יש לנו 5 שדות שמקבלים את המידע הרלוונטי לתוך הטופס.

העברת המידע לאימייל

אם נרצה להעביר את המידע שקיבלנו לאימייל, נוסיף את המידע הרלוונטי בתוך הפעולות אחרי שליחה:

ראשית נפתח את התפריט ״פעולות אחרי שליחה״ ונוודא ש״אימייל״ מסומן, ואז נראה שיש לנו תפריט נוסף שנקרא ״אימייל״.

צילום מסך מאלמנטור שמציג את הפעולות אחרי שליחה.
ככה צריך להראות התפריט. ניתן להוסיף פעולות מרובות.

כעת, בתפריט ״אימייל״ ניתן להוסיף את השורטקודים של השדות, כברירת מחדל התפריט נראה כך:

ככה צריך להראות התפריט בברירת מחדל, כשבתוכן ההודעה מופיע שורטקוד מסוג [all-fields].

אם זה הצורה של הטופס, ובתוכן ההודעה מופיע השורטקוד [all-fields], אין לנו מה לגעת, כי כל המידע יעבור כברירת מחדל. אבל אם נרצה להעביר את המידע באופן ידני, נוכל לעשות זאת ע״י הזנת השורטקודים הרלוונטיים.

את השורטקודים ניתן למצוא בכל שדה > מתקדם > שורטקוד (מתחת ל ID).

לסיכום

לסיכום, כפי שניתן לראות, להעביר פרמטרים של UTM אינו דבר מסובך מידי, אך הוא הכרחי לכל עסק, ומהווה מדד מכריע להחלטות עסקיות ושיווקיות בעסק שלכם.

אם יש לכם עסק, ואתם מעוניינים להיות מותגים עם אתר חכם שעובד בשבילכם, וגם לדעת איך להשקיע ובאילו פלטרפורמות, אני מזמין אתכם להשאיר לנו פרטים בטופס כאן למטה (לחץ עלי) ולספר לנו על העסק שלכם, ונשמח לעבוד איתכם ביחד.

מקווה שהמאמר הזה נתן לכם ערך ועזר לכם להבין יותר טוב איך להשיג מידע הכרחי זה.

<< למאמר הבא

כפתור הוספה לסל בליסטינג של ג׳ט ובלופ של אלמנטור

למאמר הקודם >>

מה זה מיתוג, למה צריך מיתוג ואיך עושים את זה נכון?

מחפשים תוכן איכותי ומעניין בנושא דיגיטל ועסקים?

קבלו תוכן איכותי היישר לתיבת הדוא"ל שלכם
עם הצטרפותך למועדון המנויים של SEEPLUS, הסכמת לקבל מאתנו הודעות באמצעות דוא"ל ו SMS או בכל אמצעי דיוור.
אנחנו לא מעבירים את הפרטים שלך לאף גורם חיצוני!

דברו איתנו ותתחילו להרויח!

השאירו כאן את הפרטים שנוכל להשיג אתכם, ואנחנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.