פרמטרים של UTM זה בערך מה שכל אתר צריך בשביל לדעת איפה להשקיע מימון לפרסום, שיווק והפצת האתר. אבל ראשית בואו נבין מהם בכלל אותם פרמטרים?
פרמטרים של utm הם מערך של נתונים שאנחנו שולחים לאתר דרך הקישור, והם דרך פשוטה ואמינה לעקוב אחר תנועה באתר שלנו. המערך בעצם מספר לנו מאיפה הגיע הגולש לאתר ובד״כ משמש לקמפיינים ע״מ לוודא איפה הכי נכון ומומלץ להשקיע משאבים וכסף להמשך שיווק ע״מ לקבל תוצאות אפקטיביות יותר, והכי חשוב: הוא מותאם לגוגל אנליטיקס.
המערך הזה, נותן לנו 3 תועלות בתוך קמפיין או תהליך שיווק דיגיטלי שאנחנו עושים:
- הם עוזרים לנו לעקוב אחר הערך של תוכניות ומסעות שיווק חברתי ולמדוד החזר ROI.
- הם מאפשרים לנו לבדוק פוסטים בודדים בסגנון בדיקות A/B ע״י צפיה בדוחות שיספרו לנו מה עובד יותר ומה עובד לנו פחות.
- הם מספקים נתונים מדויקים על מקורות המרות ותנועה.
מה הם UTM Parameters?
פרמטרי UTM הם רק פיסות קוד קצרות שניתן להוסיף לקישורים – לדוגמה, הקישורים שאתה משתף בפוסטים החברתיים שלך. הם כוללים מידע על מיקום הקישור ומטרתו, מה שמקל על מעקב אחר קליקים ותנועה מפוסט או מסע פרסום ספציפי במדיה חברתית.
זה אולי נשמע טכני, אבל פרמטרי UTM הם למעשה פשוטים מאוד וקלים לשימוש.
הנה קישור לדוגמה של UTM עם פרמטרים במקום:
https://yourdomain.com/?utm_source=facebook&utm_medium=banner&utm_campaign=spring_sale&utm_term=domains&utm_content=spring_banner
הפרמטרים של UTM הם כל מה שבא אחרי סימן השאלה מה שיוצר קישור ארוך ומבהיל. אך ניתן לקצר את הקישור באמצעות מקצר קישורים כמו Bitly, כפי שנפרט בהמשך המאמר.
ישנם חמישה פרמטרים שונים של UTM עליהם נפרט בהמשך. אך עלינו להשתמש בשלושת הראשונים בכל קישורי המעקב של UTM. (הם נדרשים על ידי Google Analytics.) כששני האחרונים הם אופציונליים ומשמשים במיוחד למעקב אחר מסעות פרסום בתשלום.
מקור הקמפיין
מציין את הרשת החברתית, מנוע החיפוש, שם הניוזלטר או מקור ספציפי אחר שמניע את התנועה.
דוגמאות: facebook, twitter, blog, newsletter וכו'.
קוד: utm_source
קוד לדוגמה: utm_source=facebook
מדיום הקמפיין
עוקב אחר סוג הערוץ שמניע את התנועה: רשת חברתית אורגנית, רשת חברתית בתשלום, אימייל וכן הלאה.
דוגמאות: ppc, organic_social.
קוד: utm_medium
קוד לדוגמה: utm_medium=paid_social
שם הקמפיין
תן לכל מסע פרסום שם כדי שתוכל לעקוב אחר המאמצים שלך. זה יכול להיות שם המוצר, שם התחרות, קוד לזיהוי מכירה או קידום מכירות ספציפיים, מזהה משפיע או שורת תיוג.
דוגמאות: summer_sale, free_trial.
קוד: utm_campaign
קוד לדוגמה: utm_campaign=summer_sale
מונחי הקמפיין
השתמש בתג UTM זה כדי לעקוב אחר מילות מפתח בתשלום או ביטויי מפתח.
דוגמאות: social_media, newyork_cupcakes.
קוד: utm_term
קוד לדוגמה: utm_term=social_media
תוכן הקמפיין
פרמטר זה מאפשר לך לעקוב אחר מודעות שונות בתוך מסע פרסום.
דוגמאות: video_ad, text_ad, blue_banner, green_banner.
קוד: utm_content
קוד לדוגמה: utm_content=video_ad
אתה יכול להשתמש בכל הפרמטרים של UTM ביחד בקישור אחד. כולם באים אחרי סימן השאלה ״?״, והם מופרדים על ידי סמל &.
אז, באמצעות כל הקודים לדוגמה לעיל, הקישור עם פרמטרי UTM יהיה:
https://yourdomain.com/?utm_source=facebook&utm_medium=paid_social&utm_campaign=summer_sale&utm_term=social_media&utm_content=video_ad
נשמע מורכב לכתוב את זה? אל דאגה – איננו צריכים להוסיף מעקב UTM לקישורים שלנו באופן ידני. גוגל פיתחו בשבילנו כלי שימושי שבונה לנו את הקישורים ללא שגיאות שנקרא בונה פרמטרים UTM.
איך לקבל את הנתונים בטופס של אלמנטור
אז אחרי שהצלחנו לבנות את הלינק, אנחנו חייבים לוודא שאנחנו לא מאבדים את הנתונים, במידה ואנחנו רוצים להעביר את המידע הזה הלאה – מחוץ לגוגל אנליטיקס, שמקבלים את המידע ע״י טריגרים שנמצאים באתר – לדוגמא למערכת CRM או לטבלת גוגל שיטס שהקמנו מראש, או אפילו להעביר את המידע למייל שמוגדר בטופס.
לצורך כך, נוסיף 5 שדות חדשים מסוג ״מוסתר״ לטופס שלנו וניתן להם id ייחודי לפי הפרמטרים:
- utm_source
- utm_medium
- utm_campaign
- utm_term
- utm_content
ניתן גם להוסיף תוית כדי שתוכלו לזהות את השדות בלי לפתוח אותם כל פעם כשתרצו לערוך (התוית לא תוצג).
אחרי שהוספנו את השדה, אנחנו צריכים להעביר אליו את המידע, ואת זה נעשה באמצעות פרמטר בקשה: ב״ערך ברירת מחדל״ נלחץ על הכפתור הדינמי הקטן בצד שמאל, בתפריט הנפתח נבחר ב״פרמטר בקשה״ (נמצא תחת הסיווג ״אתר״).
אחרי שהוספנו, נלחץ על המפתח ברגים הקטן שהתווסף על שדה העריכה, ובפופאפ הקטן שנפתח לנו נבחר בפרמטר מסוג ״Get״, ובשם הפרמטר נכתוב את שם הפרמטר שלנו – ככה לכל חמשת השדות.
עכשיו יש לנו 5 שדות שמקבלים את המידע הרלוונטי לתוך הטופס.
העברת המידע לאימייל
אם נרצה להעביר את המידע שקיבלנו לאימייל, נוסיף את המידע הרלוונטי בתוך הפעולות אחרי שליחה:
ראשית נפתח את התפריט ״פעולות אחרי שליחה״ ונוודא ש״אימייל״ מסומן, ואז נראה שיש לנו תפריט נוסף שנקרא ״אימייל״.
כעת, בתפריט ״אימייל״ ניתן להוסיף את השורטקודים של השדות, כברירת מחדל התפריט נראה כך:
אם זה הצורה של הטופס, ובתוכן ההודעה מופיע השורטקוד [all-fields], אין לנו מה לגעת, כי כל המידע יעבור כברירת מחדל. אבל אם נרצה להעביר את המידע באופן ידני, נוכל לעשות זאת ע״י הזנת השורטקודים הרלוונטיים.
את השורטקודים ניתן למצוא בכל שדה > מתקדם > שורטקוד (מתחת ל ID).
לסיכום
לסיכום, כפי שניתן לראות, להעביר פרמטרים של UTM אינו דבר מסובך מידי, אך הוא הכרחי לכל עסק, ומהווה מדד מכריע להחלטות עסקיות ושיווקיות בעסק שלכם.
אם יש לכם עסק, ואתם מעוניינים להיות מותגים עם אתר חכם שעובד בשבילכם, וגם לדעת איך להשקיע ובאילו פלטרפורמות, אני מזמין אתכם להשאיר לנו פרטים בטופס כאן למטה (לחץ עלי) ולספר לנו על העסק שלכם, ונשמח לעבוד איתכם ביחד.
מקווה שהמאמר הזה נתן לכם ערך ועזר לכם להבין יותר טוב איך להשיג מידע הכרחי זה.